RaveOS – Hibajelentés
Ez az útmutató abban segít, hogyan lehet új hibajegyet (issue-t) felvenni a Forgejo rendszerben a RaveOS projekthez. Így minden hiba a megfelelő helyre fut be, átlátható és a lehető leghamarabb tudunk rá reagálni. A hibajegy célja, hogy a fejlesztők és közreműködők tudomást szerezzenek a felmerült problémákról, fejlesztési javaslatokról vagy kérdésekről. Az alábbi lépések és a mellékelt sablon segítenek abban, hogy a bejelentés egyértelmű, jól érthető és hasznos legyen a projekt fenntartói számára.
Hogyan tudsz hibajegyet felvenni?
1. Bejelentkezés:
Először nyisd meg a Forgejo webes felületét, és jelentkezz be a fiókodba. Amennyiben nincs fiókod, regisztrálj egyet.
2. Projekt kiválasztása:
Keresd meg azt a projektet, amelyhez a hibajegyet be szeretnéd nyújtani.
Jelenleg a következő projektek futnak:
– RaveOS – Gnome
– RaveOS – KDE

3. „Hibajegyek” fül megnyitása:
A projekt oldalán kattintson az „Hibajegyek” fülre, majd válaszd az „Új hibajegy” gombot. Mindig nézd a már meglévő hibajegyeket, hogy elkerüljük ugyan azon hibák többszöri feltöltését.

4. Hibajegy kitöltése:
- – Cím: Egy rövid, informatív összefoglaló.
- – Leírás:
Írd le részletesen a hibát, például:- – Mi történt pontosan?
- – Mi lett volna az elvárt viselkedés?
- – Milyen környezetben jelentkezett a hiba (pl. kvm, asztali gép, milyen hardver)?
- – Milyen lépésekkel reprodukálható?
- – Ha van, csatolj képernyőképet, logfájlt vagy más vonatkozó anyagot.

5. Hibajegy elküldése:
A kitöltés után kattintson a „Hibajegy létrehozása” gombra a bejelentés rögzítéséhez.
Fontos szempontok, felhívás
- – Több felületen is megtalálsz, kérlek minden esetben, ha hibát találsz, akkor kizárólag itt jelezd!
- – Jelenleg a következő projektek futnak:
- – Mindig nézd át az aktuális, illetve a lezárt hibajegyeket, hogy lásd nem találkozott-e már valaki az általad észlelt hibával, valamint van-e hozzá megoldás.
- – Egy hibajegy egy konkrét problémát írjon le.
- – A részletes és világos leírás segíti a gyorsabb megértést és megoldást.
- – A tiszteletteljes, konstruktív hangnem minden esetben ajánlott.
Most hogy elkészültél a hibajelentéssel, amint lehetséges valaki megnézi, megpróbálja reprodukálni a hibát és visszajelzést küld mik a teendők, ezügyben kérjük szíves türelmedet.